• افزایش فروش آژانس های گردشگری در دوران بحران

     

    نکات مهم در دوران بحران برای آژانس های گردشگری

    هر گونه فعالیت اقتصادی گاهی با رونق و گاهی با رکود همراه است؛ آژانس های گردشگری هم از این قانون مستثنی نیستند. آنچه حیاتیست این است که شما بتوانید در هر شرایط، “بهترین عملکرد” را از خود نشان دهید. اکنون که شرایط جامعه، فروش در آژانس های گردشگری را نیز تحت تاثیر قرار داده، به بررسی چند پیشنهاد مهم برای بهبود فروش در دوران بحران می پردازیم. پس با آلوین همراه باشید.

     آژانس های گردشگری

    نکته اول:

    در دوران بحران، سیاست شما، باید قبل از هر چیزی “بقا” باشد و نه “سود حداکثری”. تا این واقعیت را قبول نکنید، نمی توانید استراتژی مناسبی در دوران رکود داشته باشید. بنابراین در گام اول، دیدگاه خود را واقع بینامه از نو تعریف کنید.

    نکته دوم:

    هزینه های آژانس را با دقت بررسی کرده و ببینید کدام هزینه ها را می توان کاست. در دوران رکود، مدیریت هزینه ها ارزشی به مراتب بیشتر از افزایش درآمد دارد!

     آژانس های گردشگری

    نکته سوم:

    مسافران در دوران بحران معمولاً سفرهایشان را قطع نمی کنند بلکه سفرها محدود می شوند. پس فروش تور سخت تر از قبل می شود. در این شرایط باید بکوشید با برنامه بازایابی مناسب، درخواست های محدود سفر را از آنِ خود سازید. بازاریابی هوشمندانه، فعالیت در بسترهای مناسب تبلیغاتی، ارسال پیام به مسافران گذشته، ارائه آفرهای جذاب و… تنها بخشی از ده ها ایده برای فعالیت بهتر در این شرایط می باشد. نکته کلیدی این است که وقتی شرایط سخت تر می شود، ما نیز باید سخت تر کار کنیم.

    نکته چهارم:

    در دروان بحرانی، مسافران بیش از هر چیز به مقایسه قیمت ها می پردازند. پس تا آنجا که ممکن است آفرهای جذاب و اقتصادی ارائه دهید و خدمات اضافی را از پکیج پیشنهادی بردارید. یادمان نرود که همه کسب و کارها با بحران روبرو هستند و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

    دوران بحران

    نکته پنجم:

    از کارشناسان فروش و سایر کارکنان آژانس بخواهید پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت آژانس و کاهش هزینه ها با شما در میان بگذارند. برای پیشنهادهای عملی، پاداش خوبی در نظر بگیرید.

    نکته ششم:

    در دوران بحرانی، ممکن است روحیه کارکنانتان کاهش یابد. به عنوان مدیری دلسوز، با کارمندانتان همراهی و همدلی واقعی داشته باشید. رفتار انسانی با نیروها به عنوان اعضای یک خانواده می تواند آنها را در کنار هم و در کنار شما نگه دارد و وفاداری آنها به آژانس را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

    نکته هفتم:

    تحقیقات دانشگاه مک گیل بر روی ۶۰۰ شرکت که در عرصه های مختلف کار می کردند نشان داد شرکت هایی که در دوران رکود، بودجه تبلیغات و بازاریابی شان را بهبود بخشیدند در فروش خود بیش از ۲۵۵ درصد موفق تر از شرکت هایی بودند که این بخش از بودجه شان را قطع کرده یا کاهش دادند. برتری این شرکت ها در دوران بعد از رکود هم عمدتاً ادامه داشته است.

    دوران بحران

    نکته هشتم:

    ارتباط با مشتریان خود را بهتر کنید. پیشنهاد می کنیم از یک نرم افزار  CRM استفاده کنید. CRM یعنی مدیریت ارتباط با مشتری و برای این که این ارتباط به خوبی مدیریت شود نرم افزارهایی در بازار وجود دارند که اگر خوب انتخاب و عمل کنید، می توانید فروش تان را بالا ببرید.

    نکته نهم:

    در دوران بحران، بسیاری از آژانس های رقیب، کارکنانشان را از دست می دهند. اگر بتوانید آنها را جذب کنید، سرمایه گذاری بلندمدتی برای آژانس خود کرده اید! پس حواس تان به اخراجی های آژانس های رقیب باشد و البته کارکنان کلیدی خود را حفظ کنید.

    دوران بحران

    نکته دهم:

    بر روی دانش کارکنانتان کار کنید و آن ها را بروز کنید. همچنین در حوزه بازاریابی و برندسازی و تبلیغات و… اطلاعاتتان را بروز کنید. در زمان رکود و بحران، به جای ناراحتی، به ارتقاء اطلاعات خود و تیم تان بپردازید.

    شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آژانس هواپیمایی آلوین24 از تمامی خدمات آن نظیر خرید بلیط هواپیما، رزروهتل، خرید بلیت اتوبوس و رزرو تورهای داخلی و تورهای خارجی بهره مند شوید و در صورت سوال با پشتیبانی 24 ساعته آژانس تماس بگیرید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر






    نظرات